Betalingen
Kan ik sneller aflossen?
Het maandtermijn staat vast. Wel kunt u vanaf 12 maanden na ingang van het contract het contract afkopen door de resterende maanden in één keer te betalen.
Moet ik een aanbetaling doen?
Nee. Een aanbetaling doen is wel mogelijk. Dit verlaagd het maandelijks bedrag
Wat als ik niet of tijdelijk niet meer kan betalen?
Neem dan altijd contact op om naar een oplossing te zoeken.
Wat wordt de eerste keer afgeschreven?
De eerste afschrijving bestaat uit:
*De periode van datum ontvangst van materialen tot de eerste afschrijving.
*De opvolgende maand
*Verzekering premie voor het gehele jaar (indien van toepassing). Wanneer u uw eigen polis aanlevert wordt dit naderhand gecrediteerd.
Vervolgens bestaat de afschrijving alleen uit uw maandelijkse leasebedrag.
Wordt het maandtermijn automatisch afgeschreven?
Ja. Binnen het digitale contract vult u uw IBAN nummer in. Dit IBAN nummer zal worden gebruikt om maandelijks te incasseren. Het factuur met de BTW ontvangt u elke maand.
Contractduur & na afloop
Mag ik de producten behouden?
In het winkelmandje, en in uw prijsopgave. Ziet u het bedrag staan wat u moet betalen aan het einde indien u de producten wilt behouden. Dit is echter niet verplicht.
U hoeft dit ook niet direct te beslissen. Dit kunt u gedurende de looptijd doorgeven of u de producten wilt behouden of niet.
Wij hebben dit bedrag voor u expres bewust zo laag mogelijk gehouden. Zodat het altijd in verhouding een goede keuze is de producten te behouden. Zo heeft u niet voor niks betaald.
Welke looptijden zijn mogelijk?
U kunt kiezen uit een looptijd van 15/24/36/48/60 maanden.
In onze webshop ziet u de bedragen al staan. In het winkelmandje kunt u het gewenste termijn aangeven
Garantie & verzekeren
Heb ik garantie?
Al onze producten worden nieuw geleverd. Hierop is de fabrieksgarantie van toepassing.
Voor overige schades welke niet onder de fabrieksgarantie vallen is de verzekering van toepassing.
Kan ik bij jullie terecht voor garanties en reparatie?
Neem bij een defect altijd contact met ons op.
Sommige fabrikanten eisen dat producten, ongeacht het defect, naar een vast reparatie punt gaat dat door de fabrikant is aangewezen. Zo is de reparatie sneller klaar wanneer uw product rechtstreeks naar dit reparatie punt gaat. Andere producten kunnen wij op onze eigen technische dienst repareren.
Dit verschilt dus per product en geval, neem daarom altijd contact op bij een defect.
Zijn de producten verzekerd?
Gedurende de looptijd dienen de producten verzekerd te zijn.
Heeft u een eigen inboedelverzekering op uw onderneming? Dan is dit meestal voldoende.
Heeft u deze niet of levert u geen polis aan? Dan worden de producten automatisch verzekerd.
Het eigenrisico van de verzekering is €150,- per gebeurtenis. De verzekering dekt wel water/drank/brand/diefstal en overige schades.
Het bedrag van de verzekering ziet u transparant vermeld in de prijsopgave.
Bij de uitlevering van materialen ontvangt u van ons informatie hoe u uw eigen polis aan kan leveren.
Hoe werkt het leasen
Hoe snel behandelen jullie mijn aanvraag?
Wij streven ernaar uw aanvraag zo snel mogelijk te behandelen binnen 1 dag.
Wanneer wij uw aanvraag in behandeling hebben genomen ontvangt u hierover een mail. De BKR toetsing gaat extern, hierin hebben wij geen inzage of invloed. Zodra wij hiervan een terugkoppeling hebben ontvangen ontvangt u hierover een e-mail.
Het tekenen van het contract gaat snel en eenvoudig digitaal.
Is het materiaal van mij?
Tijdens de lease periode ‘huurt’ u het materiaal. U heeft de mogelijkheid deze over te nemen na de lease periode. Dit staat transparant vermeld in de prijsopgave en in het winkelmandje.
Het is niet verplicht het materiaal over te nemen.
De maandelijkse facturen en het totaal bedrag kunt u meenemen als kosten in de boekhouding van uw onderneming.
Zijn er jaarcijfers nodig?
Dit verschilt per toetsing en onderneming. Indien deze nodig zijn na de BKR toetsing ontvangt u hiervan een e-mail
Levertijden & bezorgen
Kan ik het materiaal ophalen of laten bezorgen?
Beide is mogelijk. Versturen doen wij kosteloos met eigen koerier. Ook dient u te tekenen voor ontvangst en laat de koerier niks bij de deur achter. Uiteraard mag u de materialen ook komen afhalen.
Wanneer heb ik de producten in huis na het tekenen van het contract?
Wanneer materiaal fysiek bij ons op voorraad ligt. Kunt u het vaak dezelfde dag nog afhalen. Ook kunnen wij het voor u versturen. Versturen neemt 1-2 dagen in beslag.
Wanneer wij materialen moeten bestellen. Ontvangt u van ons bericht zodra het op voorraad ligt.
Over AVL Lease
Wie zijn jullie?
AVLLease is ontstaan naar de vraag uit de zakelijke markt om gespreid te kunnen betalen op investeringen van materialen rond de Covid periode. AVLLease is onderdeel van AVL-Rent en AviSale. Wij zijn al vele jaren actief in de AV wereld. Zo leveren wij met AVL-Rent al jaren lang techniek voor o.a de grootste evenementen van Nederland. Jaren lang waren wij gevestigd in Wervershoof. Sinds December 2024 zijn wij actief vanuit het nieuwe pand aan de Atoomweg 5 in Hoorn. Met een oppervlakte van 4000m2 om zo onze service en diensten uit te kunnen breiden.
Zo durven wij met zekerheid te beweren dat wij u op een juiste manier kunnen adviseren op basis van AV, elektronica en toebehoren. Of u nou pas net begint, of dat u uw bedrijf aan het uitbreiden bent en heeft u altijd persoonlijk contact.
(wij hebben ook een hekel aan chat-bots)
Producten & assortiment
Kan ik bij jullie producten met elkaar vergelijken en testen wat het beste bij mij past?
ALs u producten wilt vergelijken of bekijken, bent u van harte welkom in onze showroom.
Hier kunnen wij ook verschillende producten voor u naast elkaar zetten. Neem vooraf even contact met ons op zodat wij dit met u kunnen inplannen.
Kan ik bij jullie terecht voor garanties en reparatie?
Neem bij een defect altijd contact met ons op.
Sommige fabrikanten eisen dat producten, ongeacht het defect, naar een vast reparatie punt gaat dat door de fabrikant is aangewezen. Zo is de reparatie sneller klaar wanneer uw product rechtstreeks naar dit reparatie punt gaat. Andere producten kunnen wij op onze eigen technische dienst repareren.
Dit verschilt dus per product en geval, neem daarom altijd contact op bij een defect.
Waar komen jullie producten vandaan?
Gezien AVLLease onderdeel is van een groter geheel. Kunnen wij de producten rechtstreeks inkopen bij de fabrikant of landelijk importeur. Zo heeft u altijd de beste service zonder veel omwegen.
Zijn alle producten van de website op voorraad?
Veel wel. Wij hebben een hoop producten fysiek op voorraad.
Echter is het een onbegonnen zaak om Alles op voorraad te nemen gezien de markt qua producten heel breed is. De populairste producten hebben wij op de website geplaatst.
Staat uw product niet op onze website? Grote kans dat wij dit wel voor u kunnen regelen. Neem daarom altijd contact op als uw product niet op de website staat.
Wanneer wij materiaal voor u moeten bestellen. Vermelden wij dit altijd in de prijsopgave met een levertijd. Vaak is dit 1-2 dagen. Echter zijn wij hiervan afhankelijk van de fabrikant.
Toch nog een specifieke vraag?
Wij staan je graag te woord per telefoon of verstuur je vraag via ons contactformulier of per whatsapp.